« Povratak

MJESNI ODBOR - SELINE

                   

    REPUBLIKA HRVATSKA
     ZADARSKA ŽUPANIJA
   OPĆINA STARIGRAD
Vijeće mjesnog odbora Seline
 
Klasa: ____________
Urbroj: ____________             
 
Starigrad Paklenica, 11. lipnja 2013. godine
 

       Na temelju  članka 61.c. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj: 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12 i 19/13) te na temelju  članka 69. Statuta Općine Starigrad („Službeni glasnik Zadarske županije“, broj: 04/13 i 07/13), Vijeće Mjesnog odbora Seline na svojoj sjednici, održanoj dana 11. lipnja  2013. godine, d o n o s i 

POSLOVNIK
O RADU VIJEĆA  MJESNOG ODBORA
SELINE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

            Ovim se Poslovnikom Vijeća mjesnog odbora uređuje načina rada Vijeća  mjesnog odbora (u daljnjem tekstu: Vijeće), a osobito:

  • konstituiranje Vijeća,

  • izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća, 

  • prava i dužnosti predsjednika, potpredsjednika i članova Vijeća, 

  • prestanak mandata članova Vijeća, razrješenje predsjednika i potpredsjednika,

  • poslovni red na sjednicama Vijeća i donošenje akata,

  • osnivanje i način rada radnih tijela Vijeća,

  • javnost rada Vijeća,

  • obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za Vijeće.

 

II.   KONSTITUIRANJE VIJEĆA

Članak 2.

            Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva Općinski načelnik Općine Starigrad ili osoba koju on ovlasti.

            Vijeće je konstituirano izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.

Članak 3.

            Sjednicu otvara i vodi do izbora prvog izabranog člana s kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova, osoba iz članka 2. stavak 1. ovoga Poslovnika.

            Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća utvrđuje se na početku sjednice, a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje 3 člana Vijeća, o čemu odlučuje Vijeće većinom glasova.

            Ako na prvoj sjednici nije nazočna većina svih  članova Vijeća, sjednica se ponovno saziva u roku od  petnaest (15) dana.

Članak 4.

            Do izbora predsjednika Vijeća sjednicom privremeno predsjedava član koji je prvi izabran s kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova kao privremeni predsjednik.

Članak 5.

            Na konstituirajućoj sjednici Vijeće se upoznaje s Izvješćem Općinskog izbornog povjerenstva Općine Starigrad o provedenim izborima i izabranim članovima Vijeća.

            Nakon čitanja Izvješća, predsjedavatelj poziva člana koji je prvi izabran s kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova da preuzme vođenje sjednice.

Članak 6.

            Nakon što Vijeće primi k znanju Izvješće iz  članka 5. ovoga Poslovnika,  članovi Vijeća daju izjavu.

  Tekst izjave glasi:

            “Izjavljujem, da  ću dužnost  člana Vijeća mjesnog odbora obavljati savjesno i odgovorno i da  ću se u svom radu pridržavati Ustava Republike Hrvatske, Zakona, Statuta Općine Starigrad i Poslovnika o radu Vijeća mjesnog odbora i poštovati pravni poredak, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske, Općine Starigrad i mjesnog odbora Seline.”

            Vijećnici nakon čitanja teksta izjave izgovaraju “Prisežem” i potpisuju tekst izjave pred predsjedavateljem.

Članak 7.

            Član Vijeća koji nije bio nazočan na konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik člana Vijeća koji počinje obnašati dužnost  člana Vijeća, daje izjavu na prvoj sjednici Vijeća na kojoj je nazočan.

 

III.   IZBOR PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA

Članak 8.

            Predsjednik i potpredsjednik Vijeća biraju se na konstituirajućoj sjednici.

Izbor  predsjednika Vijeća obavlja se tajnim glasovanjem putem glasačkog listića.

            Za predsjednika Vijeća izabran je kandidat za kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.

            Ako niti jedan kandidat ne dobije većinu glasova svih  članova Vijeća privremeni predsjednik proglašava stanku od 15 minuta nakon čega se izbori ponavljaju.

            Ako niti u drugom glasovanju ne bude izabran predsjednik Vijeća, Općinski načelnik ili od njega ovlaštena osoba prekida sjednicu i saziva njen nastavak  u roku od 15 dana.

Članak 9.

            Materijale za izbore osigurava Jedinstveni upravni odjel Općine Starigrad.

Postupak izbora vodi osoba koju je Općinski načelnik ovlastio (u nastavku teksta: ovlaštena osoba), odnosno Općinski načelnik Općine Starigrad.

            O izboru za predsjednika Vijeća vodi se zapisnik koji vodi službenik općinske uprave (u nastavku teksta: zapisničar).

Članak 10.

            Nakon izbora predsjednika Vijeća bira se potpredsjednik, na način i po postupku propisanim za izbor predsjednika Vijeća.

            Izabran je kandidat za kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.

 

IV.  PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA, POTPREDSJEDNIKA I  ČLANOVA VIJEĆA

Članak 11.

            Predsjednik Vijeća Mjesnog odbora:

1.  predstavlja Mjesni odbor i Vijeće mjesnog odbora,

2.  saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća,

3.  provodi i osigurava provođenje odluka Vijeća,

4.  surađuje s predsjednikom Općinskog vijeća,

5.  informira građane o pitanjima važnim za Mjesni odbor,

6.  obavlja i druge poslove koje mu povjeri Vijeće mjesnog odbora, Općinsko vijeće i Općinski načelnik,

7.  odgovoran je za preuzimanje i verificiranje obaveza, ovjeru izvršenih radova, izvršenih naloga za plaćanje na teret odobrenih sredstava u proračunu Općine Starigrad i ostalih sredstava,

8. osigurava pravodobno i potpuno informiranje građana o radu Vijeća mjesnog odbora i radnih tijela Vijeća mjesnog odbora.

Članak 12.

            Potpredsjednik Vijeća pomaže u radu predsjedniku Vijeća, te obavlja poslove iz njegova djelokruga za koje ga on ovlasti.

            Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik predsjednika dužan je pridržavati se naputaka predsjednika Vijeća.

            Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, zamjenik predsjednika ima prava i dužnosti predsjednika Vijeća.

            Potpredsjednik Vijeća MO zamjenjuje predsjednika Vijeća MO, sa ovlastima koje je na njega prenio predsjednik Vijeća mjesnog odbora.

Članak 13.

            Član Vijeća ima sljedeća prava i dužnosti:

- prisustvovati sjednicama Vijeća,
- predlagati Vijeću razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu Vijeća,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svog djelokruga povjeri Vijeće.

Članak 14.

            Predsjednik, potpredsjednik i  član Vijeća ne smije se u obavljanju privatnih poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti, bilo za sebe bilo za svojeg poslodavca, koristiti položajem člana Vijeća i naglašavati tu dužnost.

 

V. PRESTANAK ČLANSTVA U VIJEĆU, RAZRJEŠENJE PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA

Članak 15.

            Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka mandata.

            Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno potpredsjednika mogu dati:

1. najmanje 1/3 članova Vijeća,
2. najmanje 15 % birača s područja mjesnog odbora,
3. Općinsko vijeće Općine Starigrad,
4. Općinski načelnik.

            Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen. O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća.

            Prijedlog za razrješenje može se podnijeti:

•  ako predsjednik odnosno potpredsjednik ne sazove sjednicu Vijeća minimalno jednom u 3 mjeseca,

•  ako predlagatelj smatra da predsjednik, odnosno potpredsjednik svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je zlouporabio položaj ili prekoračio ovlasti.

•  ako predsjednik odnosno potpredsjednik ne izvršavaju preuzete obveze koje je na njih prenio Općinski načelnik, Općinsko vijeće ili Vijeće mjesnog odbora.

Članak 16.

            Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća može podnijeti ostavku.

            Predsjedniku i potpredsjedniku Vijeća dužnost prestaje danom kada Vijeće utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na dužnost.

            U slučaju iz stavka 2. ovog  članka Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od narednih 30 dana.

Članak 17.

            Članu Vijeća mjesnog odbora mandat prestaje prije isteka redovitoga četverogodišnjeg mandata u slijedećim slučajevima:

- ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke, shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,
- ako odjavi prebivalište s područja mjesnog odbora, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka
- smrću

             Mirovanje mandata  člana Vijeća i prestanak mirovanja mandata  člana Vijeća nastupa u slučajevima određenim zakonom.

            O nastupu mirovanja odnosno prestanku mandata  člana Vijeća te početku mandata zamjeniku, Vijeće ne odlučuje, već te činjenice prima k znanju bez glasovanja.

Članak 18.

            Upražnjeno mjesto u Vijeću popunjava politička stranka, odnosno nezavisna lista s koje je bio član Vijeća koji je prijevremeno prestao obnašati dužnost u Vijeću.

            Mandat  novog  člana Vijeća započinje potpisom izjave o prihvaćanju dužnosti člana Vijeća, a traje do isteka mandata Vijeća.

 

VI.   POSLOVNI RED SJEDNICE VIJEĆA I DONOŠENJE AKATA VIJEĆA 

Članak 19.

            Vijeće radi na sjednicama.

            Sjednice Vijeća održavaju se u pravilu jednom mjesečno.

            Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu ako  to zatraži Općinsko vijeće , Općinski načelnik ili 1/3 članova Vijeća, u roku od 10 dana od dana dostave zahtjeva.

            Vijeće može donijeti zaključak da u određene mjesece u godini neće zasjedati.

Članak 20.

            Poziv za sjednicu i dnevni red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.

            Poziv za sjednicu obvezno sadržava: dan, vrijeme i mjesto održavanja sjednice i predloženi dnevni red.

            Pozive za sjednicu priprema i šalje predsjednik Vijeća, najkasnije 3 dana prije dana održavanja sjednice.

            Uz poziv za sjednicu prilažu se svi materijali potrebni za raspravu po predloženim točkama dnevnog reda.

            Iznimno, materijali iz prethodnog stavka mogu biti dostavljeni članovima Vijeća i na samoj sjednici ako zbog objektivnih  okolnosti to nije moglo biti učinjeno redovnim putem i u rokovima iz stavka 3. ovog članka.

            U slučaju hitnosti, sjednica može biti sazvana i telefonski.

Sjednica u iznimnim slučajevima može biti telefonska, o čemu je predsjednik dužan voditi službenu zabilješku.

Članak  21.

             U  slučaju opravdane odsutnosti,  član Vijeća dužan je o istoj obavijestiti predsjednika Vijeća najkasnije na dan održavanja sjednice.

Članak 22.

            Na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.

             Zapisnik vodi potpredsjednik, a u njegovoj odsutnosti, drugi član Vijeća.

             Zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća i potpredsjednik, odnosno zapisničar.

Članak 23.

            Zapisnik obvezno sadrži: redni broj  sjednice, dan i mjesto održavanje sjednice, vrijeme početka sjednice, imena i prezimena nazočnih na sjednici, imena i prezimena opravdano, odnosno neopravdano odsutnih, usvojen dnevni red, tekst usvojenih zaključaka po točkama dnevnog reda s rezultatom glasovanja, te vrijeme završetka sjednice.

            Uz elemente iz prethodnog stavka u zapisnik se mogu unijeti i drugi elementi za koje zapisničar ili  članovi Vijeća procijene da su bitni.

             Tijek rasprave u pravilu se ne unosi u zapisnik, ali svaki sudionik rasprave može zatražiti da se njegova izjava unese u zapisnik.

Članak 24.

            Zapisnik sa sjednice dostavlja se svim  članovima Vijeća u materijalima za narednu sjednicu Vijeća.

            Zapisnik se usvaja na prvoj narednoj sjednici Vijeća, zajedno s eventualnim usvojenim izmjenama i dopunama u odnosu na prvotni tekst zapisnika.

Članak 25.

            Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća daje potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice te obavještava članove Vijeća o broju nazočnih članova Vijeća.

            U slučaju nedostatka kvoruma početak sjednice odgađa se za 30 minuta, a ako ni tada ne bude kvoruma sjednica se odgađa, a sljedeća zakazuje u roku od 7 dana.

             Sjednica se odgađa i ako na istoj nisu nazočni ni predsjednik ni potpredsjednik Vijeća, neovisno o utvrđenom kvorumu.

Članak 26.

            Zapisnik se usvaja na prvoj narednoj sjednici s usvojenim izmjenama i dopunama, i to prije utvrđivanja dnevnog reda.

            Svaki  član Vijeća ima pravo predlagati izmjene i dopune predloženog dnevnog reda.

            Na sjednici se može voditi rasprava i donositi zaključci samo po usvojenim točkama dnevnog reda.

            Riječ daje predsjednik Vijeća sudionicima na sjednici prema redoslijedu prijava za raspravu.

Članak 27.

            Na sjednici se zaključci donose javnim glasovanjem “za”, “protiv” i “suzdržan”.

            Ako po pojedinoj točki dnevnog reda postoje dva ili više prijedloga zaključaka, za svaki se glasuje posebno.

 Zaključak je usvojen ako je za njega glasovala većina nazočnih članova Vijeća.

 Većinom glasova svih članova Vijeća donose se:

- Poslovnik o radu, 
- Pravila mjesnog odbora, 
- Program rada, 
- Financijski plan i godišnji obračun, 
- Odluke o razrješenju članova Vijeća. 

            Zaključci i drugi akti utvrđeni na sjednici obvezujući su za Vijeće.

 

VII.   OSNIVANJE I NAČIN RADA RADNIH TIJELA VIJEĆA

Članak 28.

            Vijeće može osnovati stalna i povremena radna tijela.

            Radna tijela osnivaju se odlukom kojom se uređuje njihov naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada.

             U radnim tijelima razmatraju se pojedina pitanja o kojima se raspravlja ili odlučuje u Vijeću.

            Predsjednik radnog tijela predsjedava njegovim sjednicama.

Članak 29.

             Radno tijelo može zauzimati stajališta o pitanjima iz svoga djelokruga samo ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova. 

Članak 30.

             O radu na sjednici vodi se zapisnik.

            Zapisnik sadrži podatke o radu na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te usvojenim zaključcima.

            U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.

             Zapisnik vodi i potpisuje predsjednik radnog tijela.

 

VIII.  JAVNOST RADA VIJEĆA

Članak 31.

            Rad Vijeća mjesnog odbora je javan.

            Predsjednik Vijeća je dužan upoznati javnost s  obavljanjem poslova iz svog djelokruga putem oglasne ploče mjesnog odbora ili na drugi prikladan način.

            Javnost rada tijela mjesnog odbora osigurava se:

•  javnim održavanjem sjednica Vijeća mjesnog odbora i njegovih radnih tijela,

•  iznošenjem na javnu raspravu na zboru građana programa i planova rada mjesnog odbora i     značajnih odluka i drugih akata Vijeća mjesnog odbora,

•  informiranjem građana putem medija,

•  informiranjem građana putem informacijskog sustava Općine Starigrad,

•  objavljivanjem donesenih odluka i drugih akata isticanjem na oglasnoj ploči i drugim vidnim mjestima u naselju ili na drugi građanima dostupan način,

•  davanjem javnog odgovora Vijeća mjesnog odbora na pitanja koja postavljaju građani na zboru građana, drugim oblicima susreta i savjetovanja građana ili na sastancima udruženja građana u mjesnom odboru.

Članak 32.

            Građani imaju pravo prisustvovati sjednici Vijeća.

            Građani su dužni najaviti svoju nazočnost na sjednici Vijeća predsjedniku Vijeća, najkasnije jedan dan prije održavanja sjednice.

             Predsjednik Vijeća može ograničiti broj građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na sjednici.

 

IX.   OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH POSLOVA ZA VIJEĆE

Članak 33.

            Vijeće mjesnog odbora može se obraćati Jedinstvenom upravnom odjelu Općine za pomoć.

            Poslovi za mjesne odbore koje pruža općinska uprava Općine Starigrad su:

•  administrativna priprema i izrada materijala (pozivi, obavijesti, upitnik/anketa, različiti obrasci-zahtjevi, prijave i sl., informacije, analize i sl.) za Vijeće MO, a u dogovoru s predsjednikom Vijeća mjesnog odbora,

•  stručno-savjetodavni poslovi iz nadležnosti mjesnih odbora,

•  knjigovodstveno-računovodstveni i sl. poslovi,

•  poslove propisane evidencije i statistike,

•  i druge slične poslove iz nadležnosti tijela mjesnog odbora.

            Vijeća mjesnih poslova ne mogu vršiti zapošljavanje osoba za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti.

            Općina se, sukladno svojim mogućnostima, brine o osiguravanju prostorija, opreme i sredstava za rad tijela mjesnog odbora.

            Općina će u svakom mjesnom odboru i u dogovoru sa Vijećem Mjesnog odbora, postaviti primjeren broj oglasnih ploča za potrebe oglašavanja i plakatiranja.

 

X.   ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 34.

            Ovaj Poslovnik stupa na snagu  danom njegova donošenja, a objavit  će se na oglasnoj ploči mjesnog odbora.

 

                                                                              Predsjednik:

 

^ Gore